تبلیغات هدفمنداستراتژی تبلیغات رقابتی دیجیتال

استراتژی تبلیغات رقابتی دیجیتال

در اینجا تلاش می‌شود پنج استراتژی مهم بازاریابی رقابتی در فضای اینترنتی را معرفی کرده و نکات برجسته چنین تبلیغاتی را مشخص کنیم:

۱. کاربران رقبای خود را هدف قرار دهید

استفاده از صفحات اجتماعی مانند فیس‌بوک این امکان را به شما می‌دهد که علایق کاربران این صفحات را بهتر بشناسید و در نهایت میزان کاربران رقبای خود را نیز تخمین بزنید. از آنجایی که کاربران فیس‌بوک، علایق خود را در صفحه شخصی‌شان ذکر می‌کنند، پی بردن به سلیقه و نظرات آن‌ها کار آسانی به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه شما می‌توانید با رفتن به صفحات رقبای تجاری خود نیز، تعداد کاربران و طرفدارن آن‌ها را دانسته و در نهایت با توجه به اطلاعاتی که از رقیب و کاربران او دارید، فعالیت فیس‌بوکی خود را آغاز کنید. شما می‌توانید کاربران رقبای خود را هدف قرار دهید و با توجه به نوع علایق آن‌ها و همچنین با توجه به نوع تبلیغات رقبای خود، توجه کاربران مذکور را به سوی خود جلب کنید.

۲. کلیپ‌های تبلیغاتی خود را بر اساس ویدئوهای رقیب بسازید

برای فعالیت در وب‌سایتی مانند یوتیوب یا آپارات، بهتر است کلیپ‌های خود را بعد از تجزیه و تحلیل کلیپ‌های رقبای خود بسازید. از آنجایی که یکی از صفحات معتبر اینترنتی برای نمایش ویدئوهای تبلیغاتی، وب‌سایت یوتیوب و در ایران آپارات است، بسیاری از تولیدکنندگان معتبر جهانی، با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی خود در وب‌سایت یوتیوب، نام برند خود را در سطح جهان بیش از پیش گسترش داده‌اند؛ بنابراین نباید از اهمیت این صفحه نمایش اینترنتی غافل شد. آنچه که برای ارائه یک تبلیغ موفق در فضای رقابتی یوتیوب مهم است، شناخت و پیگیری ویدئوهای ارائه‌شده از سوی رقباست؛ به این معنا که باید در ساختن کلیپ‌های تبلیغاتی خود، ویدئوهای تبلیغاتی رقبای خود را با دقت تماشا کنید و کلیپی بسازید که به‌صورت غیرمستقیم، مرغوب بودن و سرآمد بودن محصولات شما را نسبت به محصولات رقیب به مخاطبان القا کند.

۳. استفاده از ایمیل کاربران رقیب

هدف قرار دادن مشتریانی که به‌تازگی به سوی محصولات رقبای شما جلب شده‌اند، به مراتب کار آسان‌تری است تا اینکه بخواهید مشتریان قدیمی یک برند را از آن خود کنید. در همین راستا یکی از راهکارهای جلب توجه مشتریان در یک فضای رقابتی، استفاده از ایمیل‌هایی است که شرکت‌های رقیب شما از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ارسال آگهی‌های تبلیغاتی خود به ایمیل افرادی که رقبای شما نیز ایمیل آن‌ها را در اختیار دارند، در یک فضای رقابتی اینترنتی به معرفی برند و محصولات خود بپردازید و توجه آن‌ها را به نام تجاری خود جلب کنید؛ چراکه این کاربران در جریان نوع بازاریابی شما و رقبا قرار گرفته و در نهایت ممکن است برخی از آن‌ها برند شما را انتخاب کنند. بنابراین استفاده از ایمیل کاربرانی که به سوی رقبای شما توجه نشان داده‌اند، امکان جذب این کاربران به سوی برند شما، افزایش می‌دهد.

۴. استفاده رقابتی از گوگل

موتور جست‌وجوگر گوگل یکی از بزرگ‌ترین صفحات اینترنتی برای تبلیغات و بازاریابی است که توانسته است نظر بسیاری از برندهای معتبر جهانی را به سوی خود جلب کند. برای داشتن یک حضور موفق در فضای رقابتی کسب‌وکار، باید مخاطبان و مشتریان رقبای خود را به‌خوبی شناخت و در این میان، وب‌سایت گوگل می‌تواند کمک قابل توجهی به این روند داشته باشد. شما می‌توانید با حضور در صفحات رقبای خود، کاربران اینترنتی آن‌ها را شناسایی کرده و پس از شناخت دقیق علایق و نیازهای آن‌ها، به روند تبلیغاتی خود برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران مذکور بپردازید.

۵. شناخت مخاطبان توییتری رقیب

یکی از گزینه‌هایی که در صفحه اجتماعی توییتر وجود دارد، امکان دانلود لیست مخاطبان حساب‌های کاربری این صفحه است؛ با این امکان شما می‌توانید به لیست بلندبالایی از مخاطبان رقبای خود دست پیدا کنید و با شناخت کاربران رقبای خود در این فضای مجازی، می‌توانید برنامه‌های تبلیغاتی خود را برای این گروه از مخاطبان پی‌ریزی کرده و با مرور زمان، نام تجاری خود را در کنار نام تجاری رقیب، برای آن‌ها زنده کنید و در یک فضای رقابتی سالم و هوشمندانه، به معرفی محصولات خود برای این گروه کاربران بپردازید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسالت وجودی ما کمک به کسب‌و‌کارهای کوچک است، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاغل خانگی که کمتر از 50 کارمند داشته باشد. تاکنون به بیش از 100 بنگاه اقتصادی مشاوره تخصصی و منحصر‌به‌فرد داده و در تلاشیم در این بازار پرتلاطم و نا آرام از بستر و جریان درآمدزایی شما محافظت کنیم.